Maanantai 26 päivä Kesäkuuta 2017 - Viikko 26

Etusivu Tractor Pulling FTPA Uutiset Kalenteri Säännöt Media Linkit

 
 

TIEDOTTEET


29.01.2017 - FTPA:n tiedote
02.01.2017 - Kauden 2017 Kisailmottautumiset


Vuosi 2016


04.12.2016 - Sääntömuutos ETPC:ltä
02.11.2016 - Tiedote
18.05.2016 - Muutos kilpailujen ilmottautumismaksuihin
30.03.2016 - ETPC:n sääntömuutokset kaudelle 2016
08.03.2016 - FTPA:n Sääntömuutokset kaudelle 2016


Vuosi 2015


25.10.2015 - Kauden 2015 syyskokous ja päätöstilaisuus
10.05.2015 - Turbon suojaus 2015, muut kuin dieselmoottorit
05.05.2015 - Dieselmoottoreiden Turbon suojaus 2015
05.05.2015 - Lisäys Farmi-luokkien sääntöihin 2015
23.04.2015 - Etukäteistietoa Kauden 2015 sääntömuutoksista


Vuosi 2014


07.10.2014 - Kauden 2014 syyskokous ja päättäjäistilaisuus
02.07.2014 - Päivitys turbonsuojaussääntöön
22.05.2014 - Sääntömuutos käännettynä
16.05.2014 - Koulutus Kalajoella 17.5.2014
16.05.2014 - Testipäivä 17.5 Kalajoki
02.05.2014 - Lisenssikoulutukset 2014
22.03.2014 - Tiedote 1-2014


Vuosi 2013


25.09.2013 - Kauden päätöstilaisuus
25.08.2013 - Sääntöpäivitys, astuu voimaan 31,8.2013!
01.03.2013 - Kevätkokous 2013
15.02.2013 - Super Farmi 3600kg
18.01.2013 - Hallituksen kokous ajankohtaan muutos
08.01.2013 - KUORMA-AUTOJEN SÄÄNNÖT FTPA 2014


Vuosi 2012


11.11.2012 - Asioita koskien kautta 2013
22.09.2012 - KUTSU KAUDEN 2012 PÄÄTTÄJÄISTILAISUUTEEN
29.08.2012 - EM-kilpailut Saksassa osallistujat Suomesta
27.04.2012 - Kalajoen SM-Osakilpailut
03.04.2012 - Tiedote 2/2012
27.03.2012 - Koulutuksessa käsiteltävät asiat
27.03.2012 - Tiedote Kevätkokous 2012
08.03.2012 - Koulutustilaisuudet 2012
23.01.2012 - Tiedote 1 / 2012
21.01.2012 - Kisakalenteri ja ajettavat luokat 2012
12.01.2012 - Hallituksen kokous


Vuosi 2011


07.11.2011 - Tiedote 7.11.2011
06.11.2011 - Suomen Kisakalenteri 2012
06.11.2011 - Toimintasuunnitelma 2012
06.11.2011 - Kauden 2011 Palkitut
05.10.2011 - Tiedote 2011 (1)
04.10.2011 - Alustava-eurocup kalenteri 2012
03.10.2011 - Kutsu kauden 2011 päättäjäisiin
28.07.2011 - RPM-vahdin speksit
24.07.2011 - Kierroslukumittauksen kytkentä ohje
09.05.2011 - Tiedottajan tervehdys
08.05.2011 - Kierroslukuvahdin testimittaukset
01.05.2011 - Tuomari / kuljettaja koulutus Haapajärvellä
04.04.2011 - Kilpailutoimintaohjeistus 2011
17.03.2011 - FTPA Tiedote 1/2011
28.02.2011 - Super Farmi luokan 4500 kg sääntöjen tarkentaminen
28.01.2011 - Tervehdys Suomen tractor Pullingväelle


Vuosi 2010


07.05.2010 - Ilmoittautumiset Piikkiön kisaan
28.02.2010 - FTPA Tiedote 1/2010
28.02.2010 - Kevätkokouksen 2010 kokouskutsu
09.02.2010 - Tiedottajan tervehdys


Vuosi 2009


11.03.2009 - FTPA:n tiedote

02.07.2014 - Päivitys turbonsuojaussääntöön


Sääntö astuu voimaan välittömästi!

 

Kaikkiin turboahdettuihin dieselmoottoreihin vaaditaan turbon imupuolelle suojaus, joka vähintäänkin estää turbon imusiiven tai sen kappaleiden ulospääsyn.

o Turbon ilmanottoaukon suojus, "häkki", joka on vähintään 1.5 mm paksu ja jossa on enintään 5cm2 kokoisia reikiä. Päätyä suositellaan umpinaiseksi.
o Reikien reunojen tulee olla paksuudeltaan vähintään 3 mm terästä.
o Jos käytetään lankaverkkoa, langan minimipaksuus 3 mm terästä.
o Ilmanottoaukon suojus tulee asentaa varsinaisen turbon suojuksen jatkeeksi ja kiinnittää turbon suojukseen vähintään 4 kappaleella 8 mm kiinnikkeitä (esim. pultit).
o Lisäksi ilmanottoaukon suojus voidaan kiinnittää moottoriin tai runkoon vähintään 8 mm kiinnikkeillä.
o Ilmanottoaukon suojus on kuten putki, joka on suljettu imupuolelta ja kiinnitetty turbonsuojukseen avoimelta puolelta ja joka peittää koko ilmanottoaukon.

o Traktorissa ollessa imuputkella varustettu, hyväksytään suojaukseksi imuputken päässä oleva teräsverkko, joka on vähintään 1.5 mm paksu ja jossa on enintään 5cm2 kokoisia reikiä. Reikien reunojen tulee olla paksuudeltaan vähintään 3 mm terästä. Jos käytetään lankaverkkoa, langan minimipaksuus 3mm terästä. Verkko tulee kiinnittää imuputkeen tukevasti vähintään 4 kappalella 8mm kiinnikkeitä (esim. pultit). Käytettäessä edellämainittua suojausta on imuputken oltava seinämävahvuudeltaan vähintään 2mm terästä tai 3mm alumiinia, sekä oltava tukevasti kiinnitettynä turboon tai turbonsuojaan.

o On sallittua rakentaa suojauksesta vahvempi, edellämainitut ovat minimivaatimuksia.

o Konepeitolla varustetut traktorit ja kuorma-autot, joissa turbon ilmanotto sijaitsee konepellin sisällä: Turbon ilmanoton suojauksen lisäksi traktorissa/kuorma-autossa täytyy olla kokonaan suljettu konepeitto, joka pitää sisällään pienet osat mahdollisen turbon rikkoutumisen yhteydessä. Mikäli näin ei ole niin siinä tapauksessa kaikki aukot tai ulkoiset ilmanottoaukot tulee peittää suojalla, jossa on halkaisijaltaan enintään 1.5cm suuruisia reikiä.