07.11.2023 - Yhteenveto hallituksen kokouksesta 4.11.2023
Aika Lauantai 4.11.2023 klo 10.00 Paikka Hotel Keurusselkä, Keurusseläntie 134, 42700 KEURUU Läsnäolijat: Harri Laitamäki puheenjohtaja Merja Perä sihteeri Jari Pitkämäki Simo Hyväri Sari Hintikka Jori Siermala Jarmo Leikkola Martti Isomäki Janne Lusua Ville Koivuniemi Jouni Pirttiniemi kokouksen ulkopuolella Juha Vuolteenaho kokouksen ulkopuolella Jukka Laitamäki kokouksen ulkopuolella Tuomo Heikkilä kokouksen ulkopuolella Kalle Lauronen kokouksen ulkopuolella Toimintasuunnitelmasta poiketen jäi pitämättä palautepäivä kauden loputtua eikä Tyrnävä järjestänyt kisoja. Talousarvio tulee jäämään jonkin verran miinukselle televisioinnin vuoksi. Kauden 2023 menestyjien valinta Tulokas: Jaajo Ojala Ponnistelija: Tommi Kumpula Puller: Jukka Laitamäki Kisajärjestäjä: Tractor Pulling Team Kilpailukalenteri 2024 Hyväksyttiin alustavasti kisat hakemusten mukaan. Vuoden 2025 SM-kauden kisojen määrä päätetään hyvissä ajoin ennen kuin kisahakemukset tulee tehdä, mahdollisesti kuljettajatentin yhteydessä kysytään kilpailijoiden ja kisajärjestäjien kantaa kilpailuiden määrään. Visuvesi 25.5.2024 C-kilpailu Humppila 8.6.2024 Haapajärvi 23.6.2024 Lievestuore 6.7.2024 Lappeenranta 13.7.2024 Tyrnävä 20.7.2024 Härmä 9-10.8.2024 Kalajoki 17.8.2024 Kulukorvaukset Päätettiin esittää syyskokoukselle muiden kulukorvauksien pitämistä ennallaan, mutta nostaa sihteerin kulukorvaus 1000 euroon. Televisiointi Käytiin läpi vuoden 2023 televisiointia ja sen onnistumista. Keskusteltiin vuoden 2024 televisioinnista ja Youtubesta. Päätettiin äänestyksen jälkeen, että vuodenvaihteeseen asti on aikaa selvittää televisioinnin mahdollisuus (kanava, tuotanto, sponsorointi). Ajettavat luokat 2024 SM-sarjassa ajetaan kaikki ETPC:n alaiset luokat (pl. Mini Modified ja Heavy Modified), joihin ilmoittautuu SM-sarjan ilmoittautumisissa vähintään yksi (1) kone helmikuun loppuun mennessä. Kansallisista luokista ajetaan kaikki ne luokat, joihin ilmoittautuu vähintään kolme (3) konetta SM-sarjan ilmoittautumisissa (Farm Sport –luokat, Race Trucks 6700kg –luokka) helmikuun loppuun mennessä. Uutena luokkana avataan Farm Sport 4500kg. Mikäli jossakin osakilpailussa luokassa ajaa vain yksi (1) kone, ei luokassa jaeta palkintorahoja eikä SM-pisteitä siinä kyseisessä osakilpailussa. Mikäli kisajärjestäjällä on varma tieto vähintään 7 päivää ennen kilpailua, siitä että tiettyyn luokkaan on tulossa vain yksi (1) kone, voi kisajärjestäjä halutessaan jättää kyseisen luokan ajamatta. Tämä edellyttää asiasta tiedottamista FTPA:lle, luokan kilpailijoille, luokan lavettitiimille sekä yleisessä mediassa asiasta vähintään 7 päivää ennen kisoja. Compact Diesel luokassa jos osallistujia on alle kolme (3), voi kisajärjestäjä halutessaan jättää kyseisen luokan ajamatta. Lavettitilanne Iso lavetti ja compact -lavetti ovat käytettävissä haettuina kisapäivinä. Minilavettia ei edelleenkään ole käytettävissä. ETPC:n kokousterveiset Käytiin läpi ETPC:n kokouksesta tullut kirjelmä. Jari Pitkämäki esitti, että voisiko FTPA esittää uudestaan ETPC:lle, että Super Sport 3600kg ja Super Sport 4500kg luokkien kansisääntö vapautettaisiin samaksi kuin Pro Stock. Esitetään myös, että Super Sport 3600kg ja 4500kg luokissa 7.0l ja 9.0l moottoreihin sallitaan neliventtiilikansi. Teknisen komission tulee tehdä esitys 7.11. mennessä. Euro Cup koskevat luovat ehdotukset tulee esittää 21.11. mennessä. Muita asioita Keskusteltiin rata-alueen turvallisuudesta. Järjestyksenvalvojilla on oikeus poistaa ylimääräiset henkilöt radalta turvallisuuden vuoksi. Tehdään lisäksi Pohjanmaan poliisille kysely kisajärjestäjän oikeuksista poikkeustilanteissa. Todettiin, että koneiden katsastuksessa on ollut puutteita. Kaikki koneet tulee katsastaa vuosittain, pyritään tekemään alkukauden aikana. - Ratatuomareiden riittävyys. Alaseurojen tulee panostaa A-kortillisiin ja että ratatuomareiden tuuraajiksi nimetyt hoitavat hommansa jatkossakin. - Janne Lusua esitti, että Compact Dieseleille maksettaisiin palkintorahat 100% tai kilometrikorvaukset. Janne Lusua esitti myös, että kilometrikorvaukset olisivat riippuvaisia lipputuloista ja että myös farmeille maksettaisiin kilometrikorvaukset. Tehdään päätös v. 2024 järjestäytymiskokouksessa. Keskusltetiin, voisiko kuorma-autoluokassa ajaa ilman kuorma-autokorttia. Todettiin, että ETPC vaatii kuljettajalta kuorma-autokortin. - Huonoin kilpailu ajetuista kilpailuista jätetään pois pistelaskusta, jos ajaa kaksi tai enemmän kilpailua kauden aikana. Tämä sääntö on voimassa vuonna 2024. |